Diskuzní fórum
https://test.diskuze.rvp.cz/

5. Kde zůstal člověk?
https://test.diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=763&t=24287
Stránka 2 z 2

Autor:  učitel [ úte 19. led 2016 0:21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5. Kde zůstal člověk?

Trochu vás nechápu. Mít většinou nějaký program v družině je alespoň u nás samozřejmostí. Kromě toho žáci mají v družině spoustu alternativ - kamarádů, her, atd. Alternativa - vytáhnout si mobil nebo tablet prostě a jednoduše u nás není a doufám ani nebude. (Samozřejmě - dle selského rozumu - pokud zavolá rodič, nebránil bych dítěti mobil použít.)

Autor:  Návštěvník [ úte 19. led 2016 15:34:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5. Kde zůstal člověk?

Lenka Říhová píše:
.. jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila... Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu ... oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně).

Lenko, tohle je i v jiných předmětech. Na středním odborném učilišti žáci s okázalou nechutí bojkotují přesná laboratorní měření s krásnými, moderními a přesnými přístroji, které jinde neuvidí, protože jsou podle nich zbytečně vědecká a nikdy je nebudou potřebovat, ale jakmile si mají změřit něco, co je pro ně přímo použitelné, například měření nabíjení akumulátoru do auta nebo baterie, včetně křivky, změřit si výkon zesilovače, apod., je to pro ně zajímavé.

Němčina (a podobně i ostatní jazyky) a gramatika je nebaví až do okamžiku, kdy se naskytne příležitost jazyk použít, buď s vidinou nastoupení do firmy s takto hovořící zemí původu, nebo pro práci nebo cestování do takto hovořící země.

V předmětech IT žáky zajímá pouze to, co je pro ně použitelné, hlavně zábava - kopírování CD, DVD, instalace různého software, her, domácí wifi, úpravy fotografií a vkládání na web, legrační otitulkování videí, apod. Ale že se by někdo chtěl zabývat něčím složitějším, třeba i jednoduchým programováním, které ihned v praxi nepoužije, je vzácností.

Při výuce základů tvorby webových stránek i žáci ZŠ mohou být nadšení a úspěšní, až do okamžiku, kdy pocítí marnost a zbytečnost své snahy se to učit, i kdyby jim to mělo prospět. Jednak vidí meze svých schopností a meze využití toho, co se učí.

Autor:  Alena PÍšová [ sob 23. led 2016 0:08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5. Kde zůstal člověk?

Čudujem sa, načo vlastne majú malé deti (prváci, druháci, ...) ktoré ani samé necestujú, v škole mobilný telefón? Iba preto, že ho má aj spolužiak? Veď, keby sa niečo stalo, číslo na rodičov má triedny učiteľ.

Autor:  Návštěvník [ čtv 28. led 2016 11:19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: 5. Kde zůstal člověk?

Citace:
Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím?


Myslím, že tohle by také byl námět k diskuzi. V našem regionu pracuje 80% lidí v zemědělství nebo jako zedníci. Opravdu zedníci, ne majitelé stavebních firem. Mobil mají, aby si zavolali pomoc, když se jim něco stane, a PC mají, protože jim dítě nastoupilo na školu, která to vyžaduje - obvykle vyžebrají nějaký starý počítač na sběrném dvoře. Velká část z nich nemá ani bankovní účet a dost lidí v mém okolí ani řidičák. Nepotřebují nechávat část peněz bance (výplata je obvykle v hotovosti) a platit zbytečné výdaje na auto. Jak v takovém prostředí uplatňovat BYOD? A je jim to vůbec k něčemu, když se dalších pět nebo deset let po škole s technikou nesetkají? Základy určitě ano (v hospodě si dokáží zjistit sázky nebo jízdní řád a v obecní knihovně pošlou mail nebo napíší dopis), ale dál?

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/