Diskuzní fórum
https://test.diskuze.rvp.cz/

1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostředí
https://test.diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=757&t=24117
Stránka 2 z 3

Autor:  Alena Píšova [ čtv 08. říj 2015 9:44:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Osobné vzdelávacie prostredie som si tvorila spočiatku dosť nepravidelne a nekoordinovane - vždy podľa potreby. Boli to predovšetkým webové stránky, informácie a aktuality z webu - teda, čo som kedy práve našla.
Potom som objavila Zborovňu, ktorú využívam už niekoľko rokov a často tam nachádzam zaujímavé veci.
Úplne inú, aktívnejšiu formu som tomu dala, keď som sa začala pravidelne zúčastňovať Vlnobitia, webinárov a prostredia RVP... a jasné, G+, kde vždy nachádzam výborné rady od múdrych ludí.

Autor:  Jitka Rambousková [ pát 09. říj 2015 18:15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

1. Ano
2. Pořád a stále více a více u mne funguje, že své znalosti mám u přátel.

3. Spíš by to měla být jedna z věcí, které jsou pro něj přímo nezbytné, pokud nechce ustrnout. Novinek je stále moc a moc a sám to prostě člověk nedá.

4. Tady na Portále mne to vcuclo a už nepustilo. Potom G+ a nejen můj velmi osobní okruh lidí, ale i spousta zajímavých komunit. Také Diigo a některé skupiny a někteří lidé na Scoop.It, ale to okrajově. Potom také Pinterest. A nesmím zapomenout na čtečku a seznam zajímavých blogů.

5. Píšu blog, občas "krmím" Pinterest, sdílím do komunit na G+.

6. Občas nějaké webináře, něco na zde na rvp.cz, něco občas jinde. Zkusila jsem některé MOOC kurzy.

Autor:  Petr Vanický [ sob 10. říj 2015 17:35:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

1. Máte své osobní vzdělávací prostředí (PLE)?
Nevím, jestli to úplně odpovídá definici PLE, ale asi mám. Sleduji pár lidí na G+ a na Twitteru.
2. Jak a k čemu je využíváte a/nebo k čemu vám slouží?
Především pro inspiraci, velmi často díky těmto lidem narazím na stránku nebo službu, kterou jsem neznal a která se mi hodí při výuce. Občas také něco nasdílím.
4. Jak začít budovat vlastní PLE? - Jak jste začali Vy?
Vlastně náhodou. Narazil jsem před lety na G+ na pár lidí, kteří sdíleli zajímavé věci, a začal jsem je sledovat. Pak jsem se podíval, koho sledují oni, a už to jelo :-)
5. Jaké Weby 2.0 používáte pro svou výuku?
G+, twitter, pro žáky i FB

Autor:  Lenka Říhová [ sob 10. říj 2015 22:36:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Jindřich Zdráhal píše:
2.1.: Bez PLE si to už tak nějak neumím dost dobře představit i když na druhou stranu se trochu bojím, aby se z toho nestala má "komfortní zóna", ze které nevytáhnu paty...

Tomu rozumím. Ale pokud mám ve svém "komfortním PLE" všechno co v tuto chvíli hledám a potřebuju, tak snad není nutné pořád hledat cosi dalšího. Abychom pro ten on-line život nepřestali stíhat ten reálný :). (Občas si to musím připomínat).

Autor:  Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. [ pon 12. říj 2015 13:18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Jsem nadšen, kolik lidí to téma uchvátilo. Jen připomínám, že PLE má každý, nemá smysl se ptát, zda ano či ne. Kardinální otázkou je to, jak vypadá. Nezapomínejme, že se to týká i našich žáků!

Autor:  Bohuslav Hora [ pon 12. říj 2015 13:29:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Jistě, důležitá je kvalita PLE. Každý se obklopí za svou profesní dráhu nějakými kontakty, otázkou je, jestli jsou to „ty správné“. :)

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 13. říj 2015 7:49:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Monika Josefíková píše:
Na školní email nám přišla nabídka webinářů. Zkusila jsem a líbilo se mi to. Už jsem přihlášena i na další.

Dají se nějak takové webináře využít pro rozšíření/upřesnění své PLE?
Začnu lektorem - pokud hovoří o tématu, které je mi blízké, není nic jednoduššího, než se podívat, na kterých sítích "se pohybuje" a sledovat ho, popř. prohledat i ty, které zase sleduje on.
A pak jsou tu účastníci webináře. Pokud je téma zaujalo jako mne, nejsou také na stejné vlně jako já? ;)

Autor:  Jindřich Zdráhal [ úte 13. říj 2015 22:13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Začal jste oslovovat lidi, kteří byli zajímaví? Myslíte třeba diskusi na G+?


Nejdřív jsem je začal oslovovat přes e-mail. Občas jsme si napsali 1-2 e-maily a tím to zhaslo. Občas jsme si "kápli do noty" a vyklubala se z toho delší spolupráce.
Pak jsem zjistil, že na soc. sítích (převážně G+, trochu i FB) se s těmi lidmi "pracuje" tak nějak jinak.
1) Můžu si najít víc informací "kolem toho člověka", co píše, co ho zajímá, co sleduje...
2) Nemusím si s ním psát "aktivně" = sleduji ho, občas okomentuji, ...
3) Není to jako bych si povídal s ním, ale jenom jako bychom byli ve stejné místnosti, občas se zaslechli, občas po sobě hodili očkem...

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 14. říj 2015 7:50:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Jindřich Zdráhal píše:
Pak jsem zjistil, že na soc. sítích (převážně G+, trochu i FB) se s těmi lidmi "pracuje" tak nějak jinak.

To je skvělý popis, díky. Třeba napomůže tomu, aby se někteří učitelé přestali bát sociálních sítí ;)

Autor:  Mgr. Hana Zahrádková [ ned 18. říj 2015 16:51:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř

Moje PLE začalo tady na Portále a já jsem moc ráda, že pořád trvá, i když jsme se trochu přesunuly na G+.
Za sebe bych řekla, že profesní věci mám na G+, osobní na Fb. Twitter využívám málo, tak jej moc do svého PLE neřadím.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/