Diskuzní fórum
https://test.diskuze.rvp.cz/

Jak by měla vypadat třídní kniha pro přípravnou třídu?
https://test.diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=597&t=19479
Stránka 1 z 1

Autor:  Kateřina Bláhová [ stř 11. led 2012 8:29:03 ]
Předmět příspěvku:  Jak by měla vypadat třídní kniha pro přípravnou třídu?

Dobrý den vážené kolegyně (případně kolegové ;) ). Již delší dobu se potýkám s problémem, jak správně vést záznamy v třídní knize v Přípravné třídě při ZŠ...Nikde jsem nedohledala , jaké by měl zápis mít náležitosti, dokonce jsem psala i MŠMT - dvakrát, můj dotaz zůstal bez odpovědi, nechápu proč :( ...
Když jsem pracoval v MŠ, záznamy jsem psala v čase minulém, to co jsme oproti plánu skutečně udělaly. Nyní, v PT, je mám psát v čase přítomném.

Týdenní záznamy o vzdělávacích činnostech

Téma: JÁ


Datum Počet dětí Tematický celek
Vzdělávací činnosti Poznámky



15.11.2010 12 Kde bydlím já a kde ty?
-ranní spontánní hry dle vlastní volby a přání dětí
-komunitní kruh
-jazyková chvilka
-hygiena, učí se samostatnosti a sebeobsluze, zásadám stolování
řízená činnost:
-pracuje s obrazovým materiálem - pojmenovává různé typy obydlí,rozvíjí slovní zásobu - určuje velikost, barvu tvar,…
-pobyt venku: vycházka do města – snaží se pojmenovat skutečné domy, které míjí, porovnává jejich velikost, hledá rozdíly – odlišnost stavby či střechy, rozdílný počet oken, jejich tvar, typ… Jazyk. chvilka: logopedická prevence
Procvičování hlásky G
-dechové cvičení -učí se ovládat svůj dech, jeho tempo, intenzitu, nacvičuje správné dýchání
-gymnastika mluvidel - cvičí hybnost jazyka, gymnastiku mluvidel
-průpravná artikulační cvičení vyvození hlásky G
-říkanka Gusta
-rozpočitadlo Co je z gumy
-rozvoj slovní zásoby hádanky, co kdo dělá


16.11.2010 10 Kde bydlím já a kde ty?
-ranní spontánní hry dle vlastní volby a přání dětí
-komunitní kruh
-jazyková chvilka
-hygiena, učí se samostatnosti a sebeobsluze, zásadám stolování
řízená činnost:
-hledá rozdíly mezi životem na vsi a životem ve městě - pracuje s demonstračními obrázky
-ty popisuje je, třídí a přiřazuje – svoje činy komentuje
-tuto rozdílnost chápe, vypracovává PL
-pobyt venku: vycházka do města Jazyk. chvilka: logopedická prevence
Procvičování hlásky G
-dechové cvičení -učí se ovládat svůj dech, jeho tempo, intenzitu, nacvičuje správné dýchání
-gymnastika mluvidel - cvičí hybnost jazyka, gymnastiku mluvidel
-průpravná artikulační cvičení vyvození hlásky G
-říkanka Gusta
-rozpočitadlo Co je z gumy
-rozvoj slovní zásoby hádanky, co kdo dělá


...toť zkopírovaná část záznamu z jednoho týdne...

Protože některé činnosti (rnní spontánní hry, komunitní kruh, logo preventivní chvilka, pohybová chvilka, pobyt venku - vyjma nepřízně počasí)a tedy i záznamy do TK se cyklicky opakují každý den, jiná zůstává jen náplň řízené činnosti, rozhodla jsem se pro týdenní zápis místo denních...jen si nejsem jista, jak mám tu třídnici tedy vést, aby to bylo správně...
prosím poradí m i někdo?

Autor:  Radek Sárközi [ stř 11. led 2012 12:00:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak by měla vypadat třídní kniha pro Přípravnou třídu?

Ono nikde není definováno, co má třídnice obsahovat. Jen se musí dle zákona vést. Doporučuji využít vzor třídnice pro mateřskou školu...

Autor:  Kateřina Bláhová [ stř 11. led 2012 13:07:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak by měla vypadat třídní kniha pro Přípravnou třídu?

Radku ale jde o to, že v MŠ se píše v minulém čase, tak nám to bylo řečeno i ve škole, ale po mě je žádáno psát ji v čase přítomném... Nevím :?

Autor:  Radek Sárközi [ stř 11. led 2012 17:56:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak by měla vypadat třídní kniha pro přípravnou třídu?

No, nikdo to nepožaduje, ale vedení má vždycky pravdu ;-) Lze mu jen říci, že je to jedno...

Autor:  Bc. Lenka U. [ stř 18. dub 2012 21:22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak by měla vypadat třídní kniha pro přípravnou třídu?

To jsou druhořadé záležitosti - přítomný, minulý čas! Důležité snad je, aby bylo jasné, co se ten určitý den dělalo. Já kdybych měla vypsat všechny činnosti za každý den, tak mi jedna třídní kniha na rok nestačí. Denně se opakující činnost nepíšu, pak jedním souvětím nebo v bodech vypíšu spíše cíl a formu společné řízené činnosti ( poslech četby z knihy Pohádkový dědeček - Jak se kluci neuměli spočítat, kresba lidských postav ve vzájemném vztahu - ilustrace, počítání předmětů a vytváření dvojic s určením více, méně, stejně = příklad zápisu za jeden den.) Pohybové, logopedické, grafomotorické chvilky nepíšu.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/