Diskuzní fórum
https://test.diskuze.rvp.cz/

Pětka z písemky kvůli opisování
https://test.diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=329&t=22933
Stránka 1 z 1

Autor:  rodič [ pát 30. kvě 2014 22:15:55 ]
Předmět příspěvku:  Pětka z písemky kvůli opisování

Může učitel ohodnotit písemku pětkou, za to, že viděl, když dítě opisuje, přitom v písemce nemá ani jednu chybu a navíc prý vůbec nenapovídal, učitelka si pouze situaci špatně vyložila a od své verze nechce ustoupit.

Autor:  náhodný kolemjdoucí [ pát 30. kvě 2014 23:48:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pětka z písemky kvůli opisování

Učitel nenapovídal a učitelka si situaci špatně vyložila? Hmmm, zajímavé...

Autor:  Návštěvník [ sob 31. kvě 2014 10:47:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pětka z písemky kvůli opisování

rodič píše:
Může učitel ohodnotit písemku pětkou, za to, že viděl, když dítě opisuje, přitom v písemce nemá ani jednu chybu a navíc prý vůbec nenapovídal, učitelka si pouze situaci špatně vyložila a od své verze nechce ustoupit.

A vy stoprocentně věříte svému dítěti, že? Stejně tak věří učitel, že byl podváděn.
Pokud to bude mít vliv na závěrečné hodnocení, požádejte o přezkoušení či opakování písemky.

Autor:  Honza [ ned 21. kvě 2017 8:23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pětka z písemky kvůli opisování

Podle názoru MŠMT a ČŠI nemůže žák dostat 5 za opisování, protože se nejedná o hodnocení jeho znalostí, které nelze směšovat s hodnocením chování. Konečné rozhodnutí má ve své pravomoci ředitel školy.

Autor:  nepofim [ stř 22. lis 2017 23:08:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pětka z písemky kvůli opisování

Já bych to tak jednoznačně (jako pisatel přede mnou) neviděl. Je tu dán jednoznačný důraz na znalosti. Ale škola je přece o získávání kompetencí a opisování znamená nezvládnutí pracovních kompetencí, kompetencí k řešení problémů, kompetencí k učení, atd. Jelikož se v dnešní době výchova ze strany rodičů nezaměřuje na nesení si důsledků svého chování (což je vidět i u pisatelky), o to více má to učit škola. Zanedbání tohoto vede k pozdějším velkým psychickým problémům v dospělosti, kdy se již jedinec má postavit na vlastní nohy (zeptejte se všech psychologů, psychiatrů). Pokud žák věděl, že za opisování jsou sankce, bral na sebe riziko pětky. Pokud by učitel slovo nedodržel, stává se nedůsledným a žák si odnese do života to, že pravidla se mohou porušovat bez jakékoliv újmy a slovo se nemusí dodržovat.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/