Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Pravidla fóra


Pokud máte dotaz k fungování modulu EJP na Metodickém portálu, něco se vám nedaří udělat, něčemu nerozumíte, nebo vás něco k modulu EJP zajímá, projděte si existující témata, možná odpověď najdete. A když nenajdete, ZEPTEJTE SE! Klikněte na tlačítko NOVÉ TÉMA a svou otázku napište. Fórum sledují lidé, kteří o modul pečují, ale i vy můžete odpovídat na dotazy svých kolegů!



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Co už umím?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Co už umím?  Odpovědět s citací
Milá paní kolegyně,
vaším dotazem jste udeřila hřebíček na hlavičku, protože zmiňujete nejdůležitější a zároveň nejsložitější problematiku EJP, a to sebehodnocení.
Výsledky sebehodnocení a vašeho běžného hodnocení je určitě možné porovnat, ale to bych činila až tehdy, až budou žáci alespoň trochu schopni na své dovednosti a znalosti nahlížet. Naučit žáky se sebehodnotit je dlouhý proces, a to pro žáky všech věkových kategorií.
Jako při každé jiné novince ve výuce doporučuji začít se žáky postupně, tj. k určité aktivitě v hodině si vyberte vhodný deskriptor v části Co už umím. Až aktivitu skončíte, nechte žáky, aby se zhodnotili jen v rámci jediného deskriptoru. Pokud si žáci projdou všechny deskriptory najednou, může nastat, co píšete. Žáci zaklikají všechny deskriptory na 100% a tím sebehodnocení končí. Sice tomu nemůžete zabránit, ale vždy každý deskriptor vztáhněte k jedné aktivitě.
Výsledek sebehodnocení žáků můžete vidět poté, co vás žáci v části Co už umím - Slovní hodnocení vyzvou ke komentáři.

Doporučuji jednak nahlédnout do naší příručky k EJP: http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/metodika
a dále si projít příklady dobré praxe: http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/praxe

Hodně úspěchů při práci s EJP!
Příspěvek Napsal: stř 23. kvě 2012 22:23:18
  Předmět příspěvku:  Co už umím?  Odpovědět s citací
Pracuji s menšími dětmi od 11 do 15 let. Je těžké, aby samy hodnotili své znalosti angličtiny. Mám jim nějak pomoci, třeba tím, že je přezkouším? Kdysi bylo toto portfolio v papírové formě a tam bylo pro malé děti A1 A2 jasněji řečeno, co si pod danou znalostí mohou představit.

Jak zabránit tomu u starších dětí, aby si všude nezaškrtly 100% znalost? Může učitel nahlédnout do jejich sebehodnocení?
Děkuji za odpověď. N. Kadlecová
Příspěvek Napsal: úte 22. kvě 2012 22:47:26


Přejít na: